NĚCO O ÚTOKU
Kopiník
Kopiník je jednotka silná proti kavalérii a hlavně proti lučištníkům, ale velmi slabá proti pěším jednotkám (zprvu šermířům a později sekerníkům).
Kopiníka využijete k získávání surovin z jiných vesnic, neboť dokáže unést docela dostatečné množství surovin.
Jeho nevýhodou je velmi slabý útok. Ve chvíli kdy budete mít šermíře již neútočte s kopiníky na vesnici kde jsou jednotky.
Toto je obranný typ. Jeho hlavní obrana je proti jízdě. Co to znamená? Kopiník by měl být používán pro útok na šedé vesnice nebo vesnice neschopné klást odpor(díky jeho nízkým nákladům a nosnosti). Ale později by měl zůstávat ve vaší vesnici na obranu proti jízdě. Má slabou obranu proti všemu, co není jízda. Proto by měl být podporován šermíři.
Šermíř
Bohužel je tato jednotka náročnější na spotřebu železa. Nicméně jak jste pravděpodobně zpozorovali, nic jiného se nedá dělat. Šermíři jsou brilantní obránci a to je jejich primární role. Mohou být užíváni pro podporu velkého útoku, ale obecně by měli být umístěni ve vesnici pro obranu.
Šermíř má slušnou útočnou sílu (do chvíle než se dostanete k sekerníkům, poté s ním již neútočte), ale jeho klíčová vlastnost je obrana. Šermíř je silný proti pěším jednotkám, ale slabý proti kavalerii. Čím víc šermířů budete mít tím lépe.
Sekerník
Základní útočná jednotka. Jejich jediné poslání je masakrovat obranu nepřítele. K ničemu jinému je nevyužijete, ale věřte, že na toto je budete využívat hodně.
Pakliže má obránce hodně kopiníků, věřte že po návštěvě sekerníků jich mu moc nezbude.
Lučištník
Téměř nejsilnější obranná jednotka, bohužel ale velmi slabá proti lučištníkům na koni. Navíc Vás bude stát mnoho dřeva.
Špeh
Velmi kontroverzní jednotka. Někdo je používá někdo vůbec. A ani jedna strana nedělá chybu.
Špeh vám nepomůže v obranně a ani v útoku a tak se zdá být zbytečný, ale prozradí Vám co vesnice, na kterou se chystáte útočit, obsahuje za jednotky.
Díky nim se můžete vyhnout zbytečným ztrátám.
Slouží ke špehování nepřítele - kolik má jednotek doma, venku, kolik surovin a jaké má budovy. Také slouží k odražení špehů nepřítele, které by případně poslal k vám. Neútočte naslepo a raději pošlete nejdříve špehy a poté si vypočítejte, dle zjištěných informací, v kalkulátoru (naleznete na Nádvoří), zda-li by váš útok vyšel.
Lehká kavalerie
Další čistě útočná jednotka, která drancuje a masakruje šermíře.
Tato jednotka by měla stále útočit a nesedět ve vesnici.
Lehká kavalérie může nést nejvíce kořisti a používá se především pro rychlý útok.
Lučištník na koni
Tato jednotka má jediné poslání - zabíjet bránící lučištníky.
Dá se použít také jako rychlý útok společně s lehkou kavalerií na vesnice bez obrany, také hodně unesou.
Těžká kavalerie
Tato jednotka se může zdát jako jedna z nejlepších, ale není to tak. Na útočení je příliš drahá stejně tak i na obranu, navíc Vám zabere mnoho jednotek ze selského dvora. Její poslání je rychle podpořit kamarádovu vesnici, neboť je velmi rychlá a její obranné hodnoty jsou vysoké. Hodí se také jako doprovod šlechtice.
Těžká kavalerie je obranná jednotka. Vyplatí se stavět až pokud máte více vesnic a můžete si dovolit jednu z nich zaměřit právě na Těžkou kavalerii. Těžká kavalerie je výborná v obraně proti sekerníkům a jako rychlá podpora.
Beranidlo
Sice jsou drahá, ale je to skutečně hodnotná jednotka pro zničení opevnění. Opevnění na vysoké úrovní je pro každého útočníka černou můrou. Beranidla jsou cestou z této můry. Vy jako útočník máte výhodu si vypočítat, zdali jste schopni prorazit obranu-Obránce takový luxus nemá. Beranidla jsou ohromná podpora k vašim sekerníkům (respektive útočným jednotkám) a samozřejmě zničením opevnění redukují vaše ztráty.
Má snadné použití - zničí nepřítelovo opevnění. Ušetří vám mnoho ztrát při Vašem útoku.
Katapult
Stejně jako špeh další jednotka, kterou někdo využívá a někdo ne.
Já osobně jí téměř nevyužívám. Jedna z jejích nevýhod je také to, že snižuje stupeň budovy až po útoku, čímž je k boření opevnění nevhodná.
Zajímavým cílem pro katapult je selský dvůr, aby si po jeho poničení nemohl obránce vystavět obranu.
Paladin
Jeho velká škoda je, že každý hráč může mít jen jednoho. Jinak by tu kolem pochodovaly jen armády Paladinů.
Zprvu je dobrý na drancování okolních vesniček, a má silný útok i obranu.
Jednotka co Vám za málo surovin udělá velké služby.
V pozdější fázi hry se používá na podporu, jelikož jednotky vyslané jako podpora společně s Paladinem jde jeho rychlostí. Proto je dobré mít Paladina v obranné vesnici, mít ho v útočné vesnici je nesmysl.
Šlechtic
Bez něj by to prostě nešlo. Než se k němu dopracujete bude to nějakou dobu trvat, ale bez něj se dál nehnete, tenhle milý chlapík rád navštěvuje okolní vesnice a přesvědčuje její obyvatele, aby se přidali na Vaší stranu. Avšak jeho síla přesvědčovat je stejná pokud vesnici navštíví sám nebo s jiným šlechticem.
Ale pozor, nikdy ho neposílejte samotného, říká se že i domácí kočka vyleká šlechtice k smrti, tak vždy mu dopřejte početnou družinu, která ho bude doprovázet, nejlépe se k jeho vznešenosti hodí těžká kavalérie.
Je velmi drahý, dobře ho hlídejte, jeho zničením by vám jednak zničilo dobývací plány, ale také by znamenalo ohromnou ztrátu surovin. Nikdy ho nenechávejte ve vesnici v obraně.
Hradby a jejich důležitost
Jak myslíte, že dopadne boj, kdy v obraně máte 1000 šermířů a 1000 kopiníků a protivník útočí 2000 sekerníky?
Kdo vyhraje? O kolik?
Výsledky jsou na první pohled překvapující :
Hradby level 0 - neboli bez hradeb
Zemře :
1000 šermířů
1000 kopiníků
1465 sekerníků
Hradby level 10
Zemře :
785 šermířů
785 kopiníků
2000 sekerníků
Hradby level 20
Zemře :
454 šermířů
454 kopiníků
2000 sekerníků
NEPODCEŇUJTE VLASTNÍ STAVBU HRADEB !!
Rychlost jednotek:
1.) Útok na vesnici
Rychlost útoku je rovna rychlosti nejpomalejší jednotce v poslaném vojsku.
Proto se doporučuje útočit rychlými jednotkami, aby si soupeř nestihl zavolat podpory z jiných měst. Čím menší číslo rychlosti u jednotky, tím je jednotka rychlejší. Tolik minut jde jeden úsek.
2.) Podpora poslaná na pomoc jiné vesnici
POZOR ZMĚNA!!
Rychlost pohybu podpory je také podle nejpomalejší jednotky, ALE...
Pošlete-li s podporou i svého paladina, jde celá podpora rychlostí paladina! To znamená o hodně rychleji jdou všechny obranné jednotky.
Proto veškeré podpory posílejte s paladinem, hned jak podpora dojde, stáhněte si paladina k sobě.
Ještě je tu varianta pro hru s více vesnicemi. Paladina můžete mít jen jednoho, i když máte více vesnic. Proto si ho vždy držte ve vesnici, která je zaměřená pouze na obranu a na podporu Vašich dalších vesnic. Paladin Vám při posílání podpory výrazně urychlí Vaši akceschopnost.
JDE NA VÁS ÚTOK Z JINÉ VESNICE?
Dodržte tato pravidla
A.) UMÍTE-LI ODHADNOUT ČÍM ÚTOČÍ (např již útočil) POKRAČUJTE BODEM 1.
B.) JE-LI TO PRVNÍ ÚTOK, NEB NEVÍTE ČÍM ÚTOČÍ, POKRAČUJTE BODEM 5.
1.) Nepanikařte, zachovejte klid - nevyhrožovat agresorovi, neodpovídat na jeho korespondenci, ať je v nejistotě.
2.) Zvládnete-li útok sami, nikam nic nepište a vyprašte mu kožich.
3.) Jestli útok sami nezvládnete napište do fóra
4.) Nechte doma 1000-2000 špehů, pokud je útok jen vyzvědačským ať neprojde. Když špehové zemřou vojenským útokem, nevadí, jsou levní.
5.) Utraťte všechny suroviny (nejlépe těsně před dojitím útoku) ať už za stavby, tak i za rekrut armády. Zbude-li i přes to něco, použijte přesun surovin na někoho jiného z našeho kmene, kdo Vám pak suroviny vrátí.
6.) Většinou pokud je útok vykradačský a dvakrát útočník nic nezíská, kašle na to. Důležité je, abyste nic neztratili (suroviny a armádu) a soupeř něco málo účinkem Vašich hradeb a aby nezískal nic.
JAK BRÁNIT EFEKTIVNĚ VESNICI
1.) Správné jednotky
Mějte ve vesnici pouze ty správné jednotky. Obranné. Útočné jednotky zbytečně zemřou a v obraně nepomohou vůbec.
Podívejte se jak dopadnou následující boje :
Útočník útočí 1000 sekerníky
Obránce má zeď 15 level
a.) obránce má 500 kopiníků => zemře 238 sekerníků a 500 kopiníků
b.) obránce má 500 šermířů => zemře 1000 sekerníků a 369 šermířů
c.) obránce má 500 sekerníků => zemře 135 útočících a 500 bránících
d.) obránce má 500 lehké jízdy => zemře 543 sekerníků a 500 jízdy
e.) obránce má 500 lukostřelců => zemře 1000 sekerníků a 369 lukostřelců
Útočník útočí 100 lehká jízda
Obránce má zeď 15 level
a.) obránce má 500 kopiníků => zemře 100 jízdy a 94 kopiníků
b.) obránce má 500 šermířů => zemře 100 jízdy a 462 šermířů
c.) obránce má 500 sekerníků => zemře 24 jízdy a 500 sekerníků
d.) obránce má 500 lehké jízdy => zemře 100 útočící a 112 bránící jízdy
e.) obránce má 500 lukostřelců => zemře 100 jízdy a 112 lukostřelců
CO MAJÍ DOKUMENTOVAT TYTO DVA PŘÍPADY ???
aa.) Nemá cenu nechávat útočné jednotky v obraně - téměř nepomohou a kvanta ztratíte.
ab.) Volte ideální obranu podle útoku - podívejte, jak si kopiníci poradí se sekerníkama a šermíři s kavalerií..
ac.) Podívejte na lukostřelce - zvládli obojí? Jako jediná obranná jednotka.
2.) Nepodceňujte lukostřelce
Útočník útočí 1000 sekerníků a 100 lehká jízda (celkem obvyklý útok)
Obránce má zeď 15 level
a.) obránce má 500 kopí a 500 šermířů => zemře celý útok a 463 kopiníků i šermířů - tedy 926 vojáků => ztráta obránce 37040 dřeva, 27780 hlíny, 37040 železa = 101,860 surovin
b.) obránce má 1000 lukostřelců => zemře celý útok a JEN 521 lukostřelců => ztráta obránce 52100 dřeva, 15630 hlíny, 31260 železa = 98,990 surovin, zároveň na rekrutu ušetříte oproti případu a.) 20% ČASU.
3.) Předimenzujte obranu
Čím větší obrana, tím menší ztráty v obraně, ideální je naboostovat obranu ve své první vesnici na co nejvíc to jde a se zdrcujícími útoky počkat až na druhou vesnici.
Vezmeme ten příklad s lukostřelci :
Útočník útočí 1000 sekerníků a 100 lehká jízda (celkem obvyklý útok)
Obránce má zeď 15 level
a.) obránce má 1000 lukostřelců => zemře celý útok a 521 lukostřelců
b.) obránce má 2000 lukostřelců => zemře celý útok a 379 lukostřelců
CHCETE NOVOU VESNICI? TAK TADY JE NÁVOD
Budeme potřebovat:
Hlavní budova lvl 20
Kovárna lvl 20
Tržiště lvl 10
Panský dvůr lvl 1
Nejprve postavíme první 3 budovy na potřebné levely a poté teprve dostavíme Panský dvůr. Pak musíte našetřit nejprve 28.000 dřeva, 30.000 hlíny a 30.000 železa. Jakmile máme našetřeno, razíme zlatou minci v Panském dvoře. Pak znovu musíte našetřit 45.000 dřeva, 50.000 hlíny a 50.000 železa. Jakmile máme hotovo, vycvičíme šlechtice. Nyní si vyhlédneme dobře vyhlížející vesnici, kterou svým mocným útokem vyčistíme. Poté tam pošleme připraveného šlechtice. Opakujeme třikrát až pětkrát a výsledkem je nová vesnička.
A kdyby vás zajímalo, co se stane s tím hráčem, kterému jste ukradli jeho jedinou vesnici, tak se nestane nic. Dostane novou někde na okraji.
S pozdravem, Diplomat Rescator* =)